Hőszigetelés extrákkal, avagy érdemes beszélgetni a mesterrel
Múlt héten történt a családi házam teljes körű hőszigetelése: komplett külső homlokzatszigetelés és tetőtér szigetelés. A jókedvű munkáscsapatot egy középkorú, komoly mesterember vezette. Nagyszerű munkát végeztek, ugyanis hőkamerás vizsgálattal közösen ellenőriztük a végeredményt. Remek lett.
A munka végén meghívtam a munkásokat egy „búcsú” kávéra, közben pedig szóba elegyedtem a vezetőjükkel. Ha két férfi beszélget, akkor az szinte mindig pár percen belül két témára fut ki: a nőkre vagy az autókra. Esetünkben az utóbbi témát találtuk meg. A mester egy zsírúj, gyémánt-fehér Mercedes EQS limuzinnal volt. A kocsi annyira gyönyörű volt, hogy muszáj volt kikacsintva megkérdeznem, hogy hogyan futja egy szigetelőnek ilyen autóra. A válasza meglepett: okos pénzügyi tervezéssel. Nem ahhoz vagyok szokva, hogy munkásruhás emberek ilyen választ adnak. Természetesen nem nézem le a kétkezi munkát, sőt. De a mai magyar valóság az, hogy az emberek 95%-ának fogalma sincs arról, hogy mi fán terem a tudatos pénzügyi tervezés.
A mester elmondta, hogy a kocsit lízingeli. De nem a most divatos nyílt végű lízing konstrukcióban, hanem a FLOTTAUTO Lízing Kft.-től veszi igénybe annak tartós bérleti szolgáltatását. És nagyon elégedett a FLOTTAUTO-val megkötött operatív lízing szerződés pénzügyi és műszaki jellemzőivel.
Nagyon érdekelt engem a téma, kiültünk beszélgetni a teraszra. Elmesélte, hogy egyetlen kocsiját sem veszi nyílt végű pénzügyi lízinggel. Ugyanis ebben a típusú lízingszerződésben van egy olyan kockázati elem, amellyel nagyon nincs kibékülve. Ezt pedig a lezárást követő vételár. A vonatkozó magyar jogszabályok azt követelik meg, hogy egy termék vagy szolgáltatás értékesítése mindig piaci áron történjen. És ha őszintén megvizsgáljuk a nyílt végű pénzügyi lízing végén kalkulált vételárakat, akkor az sok esetben finoman szólva erősen kérdéses. Egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során fennáll a veszélye annak, hogy az ellenőr a vételár értékét nem találja reálisnak, kirívóan alacsonynak találja.
Mit javasol helyette? – kérdeztem. Elmondta, hogy Ő minden kocsiját – a gyönyörű Mercedest is – tartós bérleti szerződéssel használja. A kocsi tulajdonosa a teljes futamidő alatt a FLOTTAUTO Lízing Kft. Felsorolt pár érvet, hogy miért is annyira ideális a számára a flottakezelő szolgáltatása:
- nincs kockázat, egy esetleges NAV ellenőrzés során nincs szubjektív elem. Hiszen a gépjármű üzembentartója nem vásárolja meg az autót a szerződéses időszak végén,
- kedvezőbb a fizetendő havi díj. Mivel ez nem tartalmazza a maradványértéket, ezt majd a szerződés lezárását követően megjelenő új vevő fogja kifizetni,
- az ÁFA teljes mértékben elszámolható (kivéve a magánjellegű használatra vonatkozó ÁFA rész). A jármű nettó értéke lesz a havi bérleti díj kiszámításának alapja és a bérleti díj ÁFA értéke is levonható,
- nincsenek a havi díjon felül további költségek, azaz nincs cégautóadó, súlyadó, sem pedig kötelező felelősségbiztosítási vagy Casco költségek,
- és természetesen ilyen konstrukció esetében is Ő választja ki a használni kívánt autót, amelyet a finanszírozó cég megvásárol.
Meggyőzött. Megkértem, hogy adja meg a FLOTTAUTO Lízing Kft. elérhetőségét. És másnap az első dolgom az volt, hogy egyeztettem a flottakezelő céggel. Nagyon pozitív információkat kaptam, az ügyfélszolgálat kifejezetten segítőkész volt. A cégemben 3 db hat év körüli autó is van, éppen megértek a cserére. Természetesen ezek után, a kapott információk birtokában már egészen biztosan nem nyílt végű lízing konstrukcióban szerzem majd be az új autókat.